Resimsiz Tarif

Günaydın herkese,
Dün akşam keyifle mutfağa girip soya soslu tavuk kanadı yaptım (eşim çok sever) yemeğimi resimledim ama bilgisayara aktarırken dijital fotoğraf makinam sorun yarattı. O yüzden tarifi resimsiz olarak size veriyorum pratik ve lezzetli. Cumartesi günü bu resim işini çözmeye çalışacağım artık. Bu güzel tarifi Portakal Ağacı Sitesinde Tarif defterinden alelacele aldım o yüzden tarifi veren kişiyi anımsıyamadım ama ellerine sağlık. Aslında ben tavuk kanatlarını yoğurtlu, salçalı ve baharatlı bir sosa bulayıp fırına veriyorum ama bu daha pratik geldi. Veee işte tarif.

Malzeme:

7-8 adet tavuk kanadı kullandım.
Zeytinyağı
Soya sosu
Kırmızı pul biber
kekik
1 diş sarımsak

Yapılışı:

Ben teflon tencerede yaptım ama teflon bir tava da kullanılabilir. Tencereme bir miktar yağ ekledim (yarım çaybardağı kadar ) sonra soya sosu ilave ettim. Soya sosunun ve yağın miktarı arzunuza bağlı ve tabiiki kanatların miktarına. Soya sosu olduğu için tuz kullanmamıza gerek yok. Daha sonra pul biberini, kekiği ve sarımsağı rendeleyerek ekledim. Karışım biraz cızırdamaya başlayınca yıkadığım tavuk kanatlarını tencereye dizdim. Kısık ateşte çevirerek ve kontrol ederek pişirdim. Kanatlar bir süre sonra pişiyor ve üzerleri karamelize oluyor. Gerçekten pratik ve lezzetli bir yemek yanına spegetti yaptım ve patates kızarttım.
Pilavda yanına çok yakışır, bundan sonrakinin yanına pilav yapıp sebze garnitür yamak istiyorum.
Afiyet olsun.
Nihan.

Yorumlar

Popüler Yayınlar