Zeytinli Poğaça



Merhaba bilgisayarla problemimi ancak çözüp resim ekleyebildim. Zeytinli poğaçalarımı Cumartesi akşamı yaptım aslında. Tarifi www.tarcininmutfagi.com sitesinden aldım. Aslı'nın ellerine sağlık. Gerçekten kolay evde her an bulunabilecek malzemelerle ve hemen yapılabilecek bir tarif. Niçin böyle yazdım çünkü cumartesi akşamı arkadaşlarımız gelmişti aniden geldikleri için evde çayın yanına ilk başta bisküvi çıkardım sonra bir anda aldığım bu tarif aklıma geldi yabancı olmadıkları için onların yanında yaptım 20-25 dakikada hazır oldular ve sıcak bir şekilde çayla çok güzel yedik ve bayağıda beğenildi. Orjinal malzeme listesini veriyorum.

MALZEMELER:
2,5 su bardağı un
1/2 su bardağı eritilmiş ılık margarin (ben tereyağı kullandım)
1 yumurta
1/2 paket kabartma tozu
1/2 çay bardağı sıvı yağ (mısırözü kullandım)
1/2 su bardağı yoğurt
1 tutam tuz

İÇ MALZEME:
150 gr. çekirdeksiz zeytin

ÜZERİ İÇİN:
1 yumurta sarısı Bolca susam (Çörek otu ve susamı karıştırıp kullandım.)

Hamur için bütün malzemeyi karıştırıp yoğuruyorsunuz elinize ceviz büyüklüğünde toplar alıp içlerine ayıkladığınız zeytinlerden koyup avucunuzda şekillendiriyorsunuz. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam ve çörek otu ekiyorsunuz ve 200 derece fırında 20-25 dakika pişiriyorsunuz. Benim küçük fırın tepsimle 16 tane çıktı çok güzel ve pratik.
Afiyet osun.

Yorumlar

Sibel dedi ki…
Nihan merhaba! Blogun çok keyifli olacak, hissediyorum:) Poğaçaların da hemen dikkatimi çekti. Zeytinli herşeye bayılırım. Eline sağlık!
nihan dedi ki…
Sibelcim sağol ne güzel yazmışsın beni daha da şevklendirdin. teşekkür ederim.

Popüler Yayınlar