26 Temmuz 2012 Perşembe

PATLICANLI PENNE



Akşam inanılmaz canım Patlıcanlı Penne çekti. Kendi usulümce yapmaya çalıştım. Sizlerle kendi tarifimi paylaşmak istedim.

MALZEMELER:
yarım paket penne makarna
3 adet domates
1 adet orta boy patlıcan
Sarımsak (bu kez evde olmadığı için kullanamadım)
sirke
tuz
karabiber
patlıcanları kızartmak için ayçiçek yağı
zeytinyağ
rendelenmiş taze kaşar peyniri

SOS TARİFİ:

3 adet domatesi rendeledim, sonra içine yarım çay bardağı kadar üzüm sirkesi ilave ettim (ben domates sosundaki o ekşi tadı sevdiğim için size  biraz fazla gelebilir. sizler daha az ekleyebilirsiniz.)
içine göz kararı zeytinyağı ekledim ve sosu pişmeye bıraktım.

YAPILIŞI:

Patlıcanı alacalı soydum ve küpler halinde kestim ve kızarttım. Kızarttığım patlıcanların yağını bir havlu peçeteyle  çektirdikten sonra,  patlıcanları sosun içine ilave ettim.
tencerede penne makarnamı haşladım. Süzdükten sonra üzerine çok az zeytinyağ gezdirdim(yapışmamaları için). Servis ederken de makarnamı tabağıma aldıktan sonra patlıcanlı sosumdan üzerine ilave ettim ve en üste de rendelenmiş kaşar serptim.

AFİYET OLSUN.






Hiç yorum yok: