biscottiler

merhabalar,

Sizelere hemen hemen her hafta sonu yaptığım, beğeni alan biscottilerimi anlatmak istiyorum. Bir gün aklıma geldi. Selanik gevereğini çayın yanında bayağı severim. Hadi bende yapiyim dedim. internetten araştırdım yeni adıyla biscotti diye geçiyor. İçine konulanlar neşenize kalmış, meyve kuruları, fındık, badem vs... ben daha çok kuru üzüm, fındık ve bademli yapıyorum. bir kere de kakaolu fındıklı denedim. şimdi tarifini sizinle paylaşacağım;


2 yumurta
1 çorba kaşığı  becel yağ (dilerseniz tereyağda kullanabilirsiniz hatta hiç yağ koymayabile bilirsiniz)
1 su bradağı şeker
yarım çay kaşığı tarçın,
1,5 çay kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya
3 su bardağı un
fındık
badem
kuru üzüm

Yapılışı;

2 yumurta ve oda sıcaklığındaki yağı, şekerle beraber elimizle karıştırıyoruz. Daha sonra içine sırayla tarçını, kabartma tozunu, vanilyayı ekleyip yeniden karıştırıyoruz. ardndan 3 su bardağı unumuzu da ileve edip çok sert olmayan bir kurabiye hamuru elde ediyıruz. ben ayrı bir yerde fındık ve bdemleri bir bıçak yardımıyla kesme tahtasında irilikleri gitmeyecek şekilde kesiyorum. Sonra katışımıma fındığı, bedemi ve kuru üzümü ekleyip hamurumu tekrar yoğuruyorum. dediğim gibi çok katı bir hamur olmasın. sonra fırın tepsime yağlı kağıt serip. ister bu hamurumu ikiye bölüyorum, istersem tek hamur kelinde bir ekmek şekli vererek fırın tepsime yayıyorum. 180 derece fırında 45 dk. pişiriyorum. Sonra pişen bu büyük kurabiyeyi alıp 2-3 cm kalınlığında dilimleyip fırının diğer bir aparatı olan ızgaraya yerleştiriyorum ve tekrar fırına veriyorum. 15 dk dilimleri kızarttıkta sonra alıyorum soğuyunca servis yapıyorum. İnanın bana Cafe Nero'da satılanlardan hiçbir farkı yok.

Sevgiler.


Yorumlar

Popüler Yayınlar