DAMLA ÇİKOLATALI KEK

Merhabalar,

Damla Çikolatalı Kek tarifimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Aslında bir kaç hafta önce yaptığım bir tarif ama bloğumu çok boşladığım için ancak tarifimi yayınlıyorum. Karar verdim... Blogumu bundan sonra daha canlı tutmaya çalışacağım.

Sevgiler.

MALZEMELER:

2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
3 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
kakao
damla çikolata

YAPILIŞI:

aslında artık kek konusunda hep aynı tarifi yazmak durumunda kalıyorum sadece içine koyduğum kakao, kuru meyve, damla çikolata gibi malzemeler değişiyor. Özü aynı;

yumurtaları şekerle iyice çırpıyoruz ki bu çok önemli, sonrasında yağı, sütü, vanilya, kabartma tozunu da karışıma  ekleyip yine mikserliyoruz. bu sıvı karışıma 3 su bardağı unumuzu eleyerek ilave ediyoruz, kakaomuzuda ekleyip tekrar mikser yardımıyla karıştırıyoruz.Damla çikolatalarımızı da ekledikten sonra kek kalıbımızın içini yağlayıp hazırladığımız karışımı kalıba döküp 175C fırında 1 bir saate yakın pişiriyoruz.
Ve karşınıza böyle bir kek çıkıyor. Dediğim gibi bu tarifi isterseniz kuru ya da yaş meyvelere de uygulayabilirsiniz. Mesela ben taze elmalı, kuru üzümlü vs... yapıyorum.

Afiyet olsun

Yorumlar

Popüler Yayınlar