ZENCEFİLLİ KURABİYELER

Merhabalar, sayfamı biraz canlandırma kararı aldım çok hem de çok fazla ihmal etmişim...ne zamandır aklımda olan zencefilli kurabilelerden yapmaya karar verdim. Ginger bread deniyor hani işte tam da onlar. sevdiğim bir dostum Amanyadan bu kurabiyeler için özel bir baharat karışımı getirmişti benim için onu kullandım. ama genellikle toz zencefil ve tarçın  ana baharatlar olarak işi görür bence...

Yaptıklarımı instagram hesabımda paylaşırken eskisi gibi blog'un da linkini vereceğim. Takip eden arkadaşarım buradan tariflere ulaşsınlar diye😊
gelelim tarifime:

1 adet yumurta 
1 su bardağı esmer şeker
150 gr tereyağ
1tatlı kaşığı toz zencefil
1 tatlı kaşığı tarçın
ve un

NOT: Ben zencefil ve tarçın yerine az önce de bahsettiğim Almanyadan gelen ginder bread baharat karışımını kullandım.

Ben unu göz kararı koyduğum için elimize yapışmayacak ama çok sertte olmayacak yumuşak bir kurabiye hamuru hazırlıyoruz. Çünkü bu hamurdan kalıplarla şekilller alacağımız için merdaneyle açılır kıvamda bir hamur olması gerekli.
Ve aşağıdaki resimlerde paylaştığım gibi bir işlemle kurabiyelerimizi yağlı kağıt serili tepsimize diziyoruz. Veee180 derecede 10-15 dk pişiriyoruz. Soğuduktan sonra içinde tereyağ olduğu için sert bir kurabiye oluyor ama yine de bir bardak sütle nefis💜
Denemek isteyenlere afiyet olsun







Yorumlar

Popüler Yayınlar