ELMALI TARÇINLI KEK🍎🍁

Merhaba,
Üzerimde biraz kırıklık var sanırım grip oluyorum 🤧 O yüzden evde kışla ilgili ne var ne yoksa döktüm ortaya . Zencefil, ıhlamur, bal, tarçın🍁 sonra aklıma elmalı tarçınlı kek geldi. Uzun zamandır  yapmadığım. Tarifini sizlerle de paylaşıyorum.

MALZEMELER;
3 adet yumurta
1 çb zeytinyağı riviera kullandım.
1 sb esmer şeker
1 sb süt ılık olsun lütfen
Vanilya özütü ya da paket vanilya ben genelde paket olarak kullanırım  2 adet koyuyorum çünkü oldum olası vanilya kokusuna biterim.
1 paket kabartma tozu
3 sb un kontrollü kullanın lütfen çünkü azıck akışkan bir kek hamuru olmasını istedim ben o yüzden kıvamına dikkat.
3 adet granny smith elma
YAPILIŞI;
Önce yumurta ve esmer şekeri çırpın bu aralar ben 🤚🏽kuvvetiyle yapıyorum:) eski usül seviyorum. Mikser kullanmadan. Ama tercih sizin. Sonrasında karışımın içine 1çb yağı ekliyoruz. Karıştırmaya devam... Sütü, kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyip azıcık daha karıştırıyorum. Ve unu ekleyip devam ediyorum çırpmaya. Kek hamurumuz böylece hazır oluyor. Yağlanmış  kek kalıbına hamuru döküp üzerine dilimlediğim elmaları yerleştiriyorum. 180 derede 40-50 dk pişiyorum. Kek pişince soğumasını bekleyip üzerine pudra şekeri ve tarçın karıştırıp serpiyorum. Çok lezzetli bir kek ertesi güne kalınca hafif nemli oluyor. Ben bu şeklini seviyorum🍎
Yapmak isteyenlere afiyet olsun😊

Nihan.




Yorumlar

Popüler Yayınlar